Projekto apimties valdymas

0
22

Kiekvieno projekto vadovo svajonė – tai nuo pradžios iki pabaigos sklandžiai einantis projektas, be jokių uždelsimų ir žinoma neviršijant biudžeto. Tačiau realybėje tai būna itin retai. Net tiksliai aptarus planą su visomis projekte dalyvaujančiomis pusėmis, visada atsiranda kažkas, kas eigoje pakeičia projekto apimtį. Iš tiesų apimties nuokrypiai yra didelis projektų vadovų galvos skausmas, paliečiantis daugiau nei pusę projektų. Valdant projekto apimtį , galima dokumentuoti visus svarbius dalykus, reikalingus tikslų pasiekimui ir išvengiant daugelio problemų. Siūlome plačiau pažvelgti į tai, kaip reikėtų valdyti apimtį.

Projekto apimties valdymas – tai procesas, kuris padeda nustatyti ir uždokumentuoti visų projekto tikslų, užduočių, rezultatų, terminų ir biudžetų sąrašus. Didelių projektų eigoje atsirandantys pasikeitimai yra visiškai įprasti, todėl pačioje pradžioje nustačius apimtį, komandai būna daug lengviau ją valdyti ir imtis reikiamų pokyčių.

Viena sudėtingiausių užduočių, su kuria tenka susidurti projektų vadovams – tinkamai valdyti suinteresuotųjų šalių ir klientų lūkesčius. Su aiškia projekto apimtimi, vadovai gali lengviau valdyti situaciją, išliekant reikiamame kelyje ir užtikrinant terminų laikymosi. Tinkamai sudėliota ir valdoma projekto apimtis padeda išvengti tokių įprastų problemų kaip:

  • Pastoviai besikeičiantys reikalavimai;
  • Nukrypimai nuo projekto kurso pusiaukelėje;
  • Supratimas, kad galutinis rezultatas nėra toks, kokio buvo tikėtasi;
  • Derybos dėl jau aptarto biudžeto;
  • Vėlavimai ir nustatytų terminų nesilaikymas.

    Efektyvus projekto apimties valdymas leidžia aiškiai suvokti laiko, darbo jėgos ir susijusių kaštų poreikį. Jis padeda atskirti kas yra reikalinga nuo to kas nereikalinga projekto įgyvendinimui. Jo pagalba projektų vadovai gali nusistatyti projektų kontrolės veiksnius, kuriuos pritaiko elementams, kurie gali pasikeisti. Tokiu būdu yra užtikrinama kokybė ir visų suinteresuotųjų šalių, tarp kurių ir klientai pasitenkinimas.